Ar nozares kolēģu atkal satikšanos, tīklošanos un jaunu zināšanu apguvi, š.g. 23.martā, viesu namā “Upes villa”, ir aizvadīts Pierīgas tūrisma seminārs “Zaļi domājam, digitāli rīkojamies”. Uz pasākumu tika aicināti tūrisma jomas profesionāļi (tūrisma pakalpojumu sniedzēji, tūrisma speciālisti, gidi u.c. interesenti) un kopumā klātienē to apmeklēja vairāk kā 50 dalībnieku.

Semināru atklāja Ķekavas novada domes priekšsēdētājs Juris Žilko un biedrības "Pierīgas tūrisma asociācija" padomes priekšsēdētājs Vents Strautmanis (SIA "Boards you"). Turpmāko programmu bagātināja zinoši lektori un iedvesmojoši pieredzes stāsti no Pierīgas uzņēmējiem. "Mērķis ierobežot klimata pārmaiņas līdz 1,5 grādiem pieprasa ne vien pārkārtot infrastruktūru, bet izaicina veidot jaunas vīzijas par to, kā dzīvot, strādāt un atpūsties. No otras puses, tas ir jautājums par to, kādas tūrisma pieredzes mēs meklēsim un novērtēsim 2050. gadā," teic Latvijas Universitātes Antropoloģijas studiju nodaļas lektors Kārlis Lakševics, kurš uzstājās ar tēmu par “zaļo kursu” un energoefektivitāti, skaidrojot, kā tieši tas var ietekmēt tūrisma pakalpojuma sniedzējus. Savukārt, līdztekus “zaļiem un ilgtspējīgiem” risinājumiem uzņēmējdarbībā ir svarīgi arī izvēlēties gudras mārketinga metodes. Par tām ar praktiskiem ārzemju piemēriem dalījās aģentūras "Digital Marketing Group" digitālā mārketinga eksperte Annija Graustiņa. Abas šīs lekcijas pieejamas arī ierakstā Latvijas investīciju attīstības aģentūras Tūrisma departmaneta Facebook kanālā. Savukārt, Rīgas plānošanas reģiona tūrisma eksperts Edgars Ražinskis dalījās ar jaunākajiem pētījumu datiem lekcijā “Tūrisms, sadarbības tīkli un radošums Pierīgā”, kas pietuvināja aktuālajai reģiona situācijai, problemātikai un iespējām nākotnē, attīstītot Pierīgu par konkurētspējīgu tūrisma galamērķi. "Pretēji ierastajai biznesa loģikai, reģionāli tūrisma galamērķi var attīstīties tikai konkurentiem sadarbojoties savā starpā," tā E. Ražinskis. Semināra noslēgumā bija iespēja dzirdēt patiesus pieredzes stāstus no uzņēmīgiem un radošiem Pierīgas tūrisma uzņēmējiem – siernīcas “SOIRA” un Ādažu ražotāju veikala “Utt..” saimnieces Ingas Āriņas-Vilnes, “Silmachy Cosmetics” pārdošanas menedžeres Daijas Līdakas un Biedrības “Marutas Raudes mākslas centrs” valdes locekļa Alfa Raudes.

Semināru moderēja Dīvs Reiznieks, tā dalībnieki iesaistījās diskusijās un jautājumu uzdošanā, kas liecina, ka izvēlētā pasākuma tematika ir bijusi saistoša un ļoti aktuāla. “Pierīgas tūrisma asociācijas viens no mērķiem ir veicināt tūrisma izglītības un ilgtspējīgas tūrisma nozares attīstību Pierīgā un ar šo semināru esam spēruši pirmos soļus šo mērķu īstenošanā. Tas ir tikai sākums un jau šajā gadā ir plānotas vairākas sadarbības, lai šos virzienus turpinātu attīstīt”, tā biedrības valdes locekle un semināra organizatore Aiva Vancāne.

Paldies par sadarbību un atbalstu Latvijas investīciju attīstības aģentūras Tūrisma departamentam, īpaši Kristīnei Mickānei, viesu namam “Upes villa”, īpaši tā vadītājai Ausmai Ozoliņai un Ķekavas novada pašvaldībai, īpaši Agritai Grīnbergai.

Uz tikšanos Pierīgā!

Informāciju sagatavoja:
Pierīgas tūrisma asociācija
t.26191044, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.